Homepage > O nás > Informácie > AXA a AXA ASSISTANCE varujú pred zahraničnými zdravotníckymi zariadeniami počas dovolenky

AXA a AXA ASSISTANCE varujú pred zahraničnými zdravotníckymi zariadeniami počas dovolenky

V prípade akéhokoľvek zdravotného problému v zahraničí je nevyhnutné kontaktovať svoju asistenčnú službu ešte pred lekárskym vyšetrením.
 

U neoverených zdravotníckych zariadení inak hrozí, že bude poskytnutá lekárska starostlivosť za príliš vysokú cenu alebo úplne nadbytočne. S takýmito prípadmi sa AXA stretáva približne raz do týždňa. V lete ide prevažne o krajiny ako sú Egypt, Grécko či Turecko, počas zimy zase Rakúsko a Taliansko. 

V letných destináciách sú do celého procesu zapojení aj delegáti cestovných kancelárií, ktorí posielajú k spriazneným lekárom často aj celé rodiny bez toho, aby pomoc potrebovali. Ak klient pred návštevou lekára vopred nekontaktuje asistenčnú službu, môže sa do podozrivej nemocnice dostať aj sám, pričom mu mnohokrát nemocnica alebo lekár zadržia pas, aby nemohol odletieť späť domov, a pod tlakom vyžadujú platobnú garanciu na niekoľkonásobne predraženú liečbu.

V Rakúsku a Taliansku zase existuje niekoľko oblastí, kde majú podivné kliniky dohodnuté kontakty s miestnou horskou službou tak, aby všetky zranenia odviezla priamo k nim. Zraneného pripravia na operáciu a potom začnú od asistenčnej služby vyžadovať platobnú garanciu na predražené úkony. Najhoršie prípady sú u zranení detí, keď rodičov nechajú v ťažkej situácii podpísať súhlas s podstúpením zákroku a spoločne s nimi potom tlačia na asistenčnú službu, aby garanciu poslala. Tieto kliniky častokrát nemajú na vykonávané operácie dostatočne početný alebo kvalifikovaný zdravotný personál.

Odporúčame preto vždy vopred kontaktovať asistenčnú službu. V prípadoch, keď vzhľadom na povahu ochorenia alebo zranenia nemožno hneď asistenčnú službu informovať, je nevyhnutné ju kontaktovať akonáhle to bude možné, aby asistenčná služba mala možnosť zaistiť prevoz do zmluvného a prevereného zdravotného zariadenia. Hlavné je nepodpisovať nič, čomu klient nerozumie.