Pozor na podvodníkov! Klienti boli kontaktovaní ľudmi, ktorí sa falošne vydávajú za zamestnancov spoločnosti AXA. Ďalšie informácie, čo robiť v prípade podozrenia, nájdete tu.
 

​​Klasifikácia hotelov: čo znamenajú hviezdičky?


Hotely sa hodnotia hviezdičkami. Samozrejme, každý vie, že päť hviezdičiek je najlepších, ale možno menej ľudí vie, čo presne predstavujú jednotlivé kategórie. Tu sú teda najdôležitejšie veci, ktoré by ste mali vedieť.

Klasifikacia-hotelov-co-znamenaju-hviezdicky-(1).jpg

Jednotný systém

Hotely môžu byť hodnotené od 1 do 5 hviezdičiek. Ide o systém hodnotenia hotelov Hotelstars Union, takže sa vzťahuje na zariadenia, ktoré sa k nemu pripojili. Vo všeobecnosti v rámci Únie platia nasledujúce pravidlá, ale v Amerike alebo Ázii môžete nájsť úplne iné zariadenia. Ďalšou dôležitou vecou je, že hotely dostávajú toto hodnotenie na základe svojich služieb, takže z hviezdičkového hodnotenia viete, čo určite dostanete.

Jedna hviezdička

Ide o najnižšie hodnotenie, ale aj tu sú všetky izby vybavené kúpeľňou, toaletou, farebnou televíziou, stolom, stoličkou a telefónom. V budove je k dispozícii vrátnik, úschovňa batožiny, raňajkový a nápojový servis. Upratovanie je k dispozícii každý deň.

Dve hviezdičky

Nájdete tu lampu na čítanie, policovú skriňu, uteráky, toaletné potreby, raňajkový bufet a základné toaletné potreby. A za to všetko môžete platiť kreditnou kartou.

Tri hviezdičky

Trojhviezdičkové hotely majú dnes personál, ktorý hovorí aspoň jedným cudzím jazykom, a recepciu so 14-hodinovou pracovnou dobou. Izby majú prístup na internet, sušič vlasov, uterák na tvár, stojan na kufre, zrkadlo, žehliace a pracie prostriedky. Môžete požiadať o vyčistenie topánok, vankúše alebo prikrývky navyše. A sťažnosti hostí sa vybavujú organizovane.

Štyri hviezdičky

Recepcia je otvorená 18 hodín denne, k dispozícii je izbová služba, raňajky formou bufetu alebo a la carte, župany, papuče, sprchovacie čiapky, kozmetika a zrkadlá.

Päť hviezdičiek

Toto je absolútny luxus. Recepcia má 24-hodinový personál a k dispozícii je aj parkovací automat, vrátnik, poslíček a concierge. Izby majú minibary a trezory. Môžete požiadať o izbovú službu 24 hodín denne, je tu reštaurácia a ustelú vám posteľ.

Systém klasifikácie vyžaduje, aby hotely spĺňali aj všetky nižšie kritériá. Vyššia kategória teda nie je obeťou, viac hviezdičiek sa rovná viac služieb.

Pred začiatkom dovolenky si však nezabudnite uzatvoriť správne cestovné poistenie! Krytie neočakávaných výdavkov nie je podmienkou žiadneho hviezdičkového hodnotenia.