Existuje mnoho dôvodov, prečo môže let meškať. Ak však meškanie presiahne tri hodiny, môžete mať ako cestujúci nárok na odškodné až do výšky 600 EUR. Presné pravidlá odškodnenia sú stanovené v nariadení EÚ č. 261/2004 ES, podľa ktorého sú letecké spoločnosti povinné zabezpečiť starostlivosť o čakajúcich cestujúcich, ak meškanie presiahne dve hodiny, a minimálne odškodnenie vo výške 250 EUR za meškanie dlhšie ako tri hodiny. Táto náhrada zahŕňa náklady na jedlo, nápoje, telefón a prípadne aj ubytovanie. A pri meškaní dlhšom ako tri hodiny máme nárok na finančnú kompenzáciu, pokiaľ meškanie nie je spôsobené nebezpečnými poveternostnými podmienkami, keďže bezpečnosť letu je prvoradá. Výška náhrady nezávisí od rozsahu meškania, ale od dĺžky cesty:
Odškodnenie je dostupné pre každého, kto má platnú letenku a potvrdenú rezerváciu, bez ohľadu na to, či cestuje v ekonomickej, biznis alebo prvej triede. Pravidlá tiež nerozlišujú medzi cestujúcimi na nízkonákladových alebo charterových letoch. Okrem leteckej spoločnosti sa na vás v prípade meškania alebo zrušenia letu vzťahuje aj naše poistenie cestujúcich.
Prosíme, zadajte svoju emailovú adresu v správnom formáte
Kliknutím na tlačidlo Prihláste sa k odberu noviniek zároveň súhlasíte s našimi zásadami ochrany osobných údajov. Možnosť odhlásenia sa z odberu noviniek nájdete pod rovnakým odkazom.