Pozor na podvodníkov! Klienti boli kontaktovaní ľudmi, ktorí sa falošne vydávajú za zamestnancov spoločnosti AXA. Ďalšie informácie, čo robiť v prípade podozrenia, nájdete tu.
 

​Čo môžem robiť, ak môj let mešká?


Existuje mnoho dôvodov, prečo môže let meškať. Ak však meškanie presiahne tri hodiny, môžete mať ako cestujúci nárok na odškodné až do výšky 600 EUR. Presné pravidlá odškodnenia sú stanovené v nariadení EÚ č. 261/2004 ES, podľa ktorého sú letecké spoločnosti povinné zabezpečiť starostlivosť o čakajúcich cestujúcich, ak meškanie presiahne dve hodiny, a minimálne odškodnenie vo výške 250 EUR za meškanie dlhšie ako tri hodiny. Táto náhrada zahŕňa náklady na jedlo, nápoje, telefón a prípadne aj ubytovanie. A pri meškaní dlhšom ako tri hodiny máme nárok na finančnú kompenzáciu, pokiaľ meškanie nie je spôsobené nebezpečnými poveternostnými podmienkami, keďže bezpečnosť letu je prvoradá.

Co-mozem-robit,-ak-moj-let-meska-(1).jpegVýška náhrady nezávisí od rozsahu meškania, ale od dĺžky cesty:

  • Do 1500 km 250 eur,
  • od 1500 do 3500 km: 400 eur,
  • Pri letoch dlhších ako 3500 km je náhrada 600 eur.


Odškodnenie je dostupné pre každého, kto má platnú letenku a potvrdenú rezerváciu, bez ohľadu na to, či cestuje v ekonomickej, biznis alebo prvej triede. Pravidlá tiež nerozlišujú medzi cestujúcimi na nízkonákladových alebo charterových letoch.

Okrem leteckej spoločnosti sa na vás v prípade meškania alebo zrušenia letu vzťahuje aj naše poistenie cestujúcich.

[Error loading the WebPart 'AA_FAQArticle' of type 'AA-FAQArticle']
[Error loading the WebPart 'AA_StructuredData_Article' of type 'AA-StructuredData-Article']