Cestovné poistenie

Cestovné poistenie

Ochránime vás tiež v prípade choroby COVID-19.

INFORMÁCIE

COVID-19
COVID-19

Zaujíma Vás, kde Vás naše cestovné poistenie kryje aj pri udalostiach spojených s ochorením COVID-19 alebo karanténou? Či je možné nárokovať si pripoistenie Storno cesty a za akých podmienok? Nižšie pre Vás máme odpovede na nejčastejšie otázky týkajúce se aktuálnej situácie.

Pri cestách do zahraničia sa riaďte aktuálnym odporúčaním Ministerstva zahraničných vecí.

ČO KEĎ POTREBUJEM CESTOVAŤ DO KRAJINY (ALEBO REGIÓNU), KTORÁ NIE JE UVEDENÁ NA ZOZNAME MENEJ RIZIKOVÝCH KRAJÍN?

  • V takom prípade cestovne poistenie je platné, ale neplatí na udalosti spojené s COVID-19.
KEĎ SA V ZAHRANIČÍ DOSTANEM DO KARANTÉNY, ALE NÁKAZA SA U MŇA NEPREUKÁŽE, NA ČO MÁM NÁROK?

  • Na prípady, kedy sa bez zdravotných komplikácií dostanete v zahraničí do karantény (tzv. technická karanténa), sa cestovné poistenie nevzťahuje. Nejde teda uhradiť náklady s karanténou spojené (ubytovanie, strava, spiatočná cesta, …).
  • Ak by Vám v priebehu trvania technickej karantény mala skončiť platnosť Vášho cestovného poistenia, napíšte nám email na IPUS@axa-assistance.cz alebo zavolajte na linku +421 220 664 228 (PO – PIA 08:00 – 18:00).
  • Poskytneme Vám však právnu pomoc súvisiacu s uplatnením nárokov na vymáhanie vzniknutých nákladov bez ohľadu na zvolenú variantu poistenia.
KEĎ NECHCEM ODCESTOVAŤ, PRETOŽE MÁM OBAVY ZO ZHORŠUJÚCEJ SA PANDEMICKEJ SITUÁCIE V CIEĽOVEJ KRAJINE, JE MOŽNÉ SI NÁROKOVAŤ STORNO POISTENIE?

  • • Poistenie storna se nevzťahuje na udalosti, ktoré nastali v dôsledku epidemiologickej situácie v cieľovej krajine. Z poistenia storna zájezdu nie je možné hradiť poplatky spojené so zrušením tejto cesty. Je potrebné sa obrátiť na predajcu, prípadne leteckú spoločnosť, u kterých boli služby cestovného ruchu zakúpené.
  • • V takej situácii ale môžeme posunúť Vaše poistenie na iný termín alebo ho zrušiť. V takom prípade nám napíšte na email IPUS@axa-assistance.cz. Nezabudnite uviesť číslo Vašej zmluvy.
KAM MÔŽEM CESTOVAŤ? KDE JE POISTENIE PLATNÉ AJ NA UDALOSTI SPOJENÉ S COVID-19?

  • Ak cestujete do krajiny, kde podľa "semafóru" Ministerstva zahraničných vecí SR je dovolené cestovať (zelené krajiny), sú v rámci poistenia liečebných výloh udalosti spôsobené ochorením COVID-19 kryté. Odkaz na "semafór" MZV je k dispozícii tu.
  • Ak cestujete do krajiny/regiónu uvedených v „semafóre“ oranžovo, prosíme o zaslanie cieľovej destinácie, termínu cesty a dôvodu cesty na email IPUS@axa-assistance.cz. Vašu žiadosť posúdime a vyjadríme sa Vám do 24 hodín (v prípade víkendu nasledujúci pracovný deň).
  • Ak cestujete do inej krajiny (neuvedenej v „semafóre“ alebo vyznačenej šedou farbou), nie je tu poistenie platné vôbec.
  • Zoznam krajín a aktuálne odporúčania k cestovaniu nájdete tu.
MÔŽEM SA PRIPOISTIŤ NA PREPLATENIE NÁKLADOV SPOJENÝCH S TZV. TECHNICKOU KARANTÉNOU?

  • Pripoistenie na krytie nákladov alebo repatriáciu pri karanténe bez zdravotných komplikácií (tzv. technická karanténa) neponúkame.
KEĎ V ZAHRANIČÍ OCHORIEM COVID-19, KRYJE MA CESTOVNÉ POISTENIE?

  • Na prípady, kedy je u Vás testom potvrdené ochorenie COVID-19 (tzv. zdravotná karanténa), sa cestovné poistenie vzťahuje.
  • Či je nutné nachádzať sa v krajine, ktorá je na „semafóre“ MZV označená zelenou farbou.
  • V takom prípade je nutné kontaktovať asistenčnú službu (číslo máte na kartičke poistenia). Z cestovného poistenia sú kryté riziká v rámci liečebných výloh na Vašu hospitalizáciu, či repatriáciu. Taktiež Vám predĺžime dobu poistenia, a to do doby Vášho návratu do Slovenskej republiky.
KRYJE CESTOVNÉ POISTENIE TESTOVANIE NA PRÍTOMNOSŤ COVID-19?

  • Ak testovanie slúži k určeniu diagnózy, pretože je ohrozené Vaše zdravie aleboživot a je potrebné test urobiť, potom áno.
  • • Cestovné poistenie nekryje námatkové testovanie pred odletom/po prílete ani testovanie, ktoré je potrebné pre prípadný vstup do krajiny alebo pri pricestovaní späť do SR.
KEĎ OCHORIEM COVID-19 PRED CESTOU, MÔŽEM SI NÁROKOVAŤ STORNO POISTENIE?

  • V prípade, že ste v karanténe z dôvodu potvrdenia ochorenia COVID-19 na území Slovenskej republiky, sú z cestovného poistenia kryté riziká v rámci pripoistenia storna cesty podľa zjednaných podmienok.
KEĎ SOM UMIESTNENÝ DO KARANTÉNY PRED CESTOU, MÔŽEM SI NÁROKOVAŤ STORNO POISTENIE?

  • Ak predložíte rozhodnutie príslušnej Krajskej hygienickej stanice o Vašom umiestnení do karantény, sú z cestovného poistenia kryté riziká v rámci poistenia storna cesty podľa zjednaných podmienok.

Ponúkané varianty cestovného poistenia

 
Excelent
Komfort
Reference
Poistenie liečebných nákladov
20 000 000 €
200 000 €
100 000 €
Poistenie asistenčných služieb
 
 
 
Úrazové poistenie
 
 
Poistenie zodpovednosti
 
 
Poistenie batožiny
 
 
Poistenie cestovania lietadlom
 
Náš tip
Excelent
  • Ak chcete všetky starosti hodiť za hlavu a užívať si naplno bez ohľadu kam cestujete. Excelent je tá správna voľba pre istotu a pokoj na cestách.
  • Najvyššie limity: 20 000 000 € na liečebné náklady vr. nákladov na repatriáciu či zásahu horskej služby, 250 000 €​ na spôsobené škody na zdraví v ramci poistenie zodpovednosti.
  • V cene navyše aj poistenie batožiny, zodpovednosti za škodu na majetku, či poistenie cesty lietadlom.
Komfort
  • Ak sa chystáte na pokojnú a nenáročnú dovolenku po Európe, môžete zvoliť Komfort.
  • Limity: 200 000 € na liečebné náklady, 40 000 € na spôsobené škody na zdraví v ramci poistenie zodpovednosti.
  • V cene aj poistenie batožiny, zodpovednosť za škodu na majetku.
Reference
  • Toto poistenie je určené len na krátke výlety do susedných krajín (napr. návšteva rodiny, výlet za nákupy a pod.).
  • Limity: 100 000 € na liečebné náklady, zodpovednosť za škodu nie je v cene.
  • V cene poistenia nie sú ďalšie dôležité riziká ako je napríklad poistenie zodpovednosti.